Főoldal Ajánlom ismerősömnek Kapcsolat

eszközök:

Keményít?ben és cukorban gazdag étrend mellett is megtarthatja karcsúságát!
Gaesser professzor számos tanulmányt vizsgált meg, melyek az étkezési szokásokkal és sokszázezer n? és férfi egészségével foglalkoztak és azt állították, hogy aki sok szénhidrátot evett, nem volt súlyosabb.

Egy új kutatási eredmény érkezett az Egyesült Államokból, és talán épp ez az a hír, amire már régóta várt: keményít?ben és cukorban gazdag étrend mellett is megtarthatja karcsúságát és egészségét. Professzor Glenn Gaesser szerint a jelenlegi "anti-szénhidrát hisztéria" ostobaság.

Gaesser professzor számos tanulmányt vizsgált meg, melyek az étkezési szokásokkal és sokszázezer n? és férfi egészségével foglalkoztak és azt állították, hogy aki sok szénhidrátot evett, nem volt súlyosabb. Ezek a felfedezések vitába szállnak a jelenlegi felfogással, amit az Atkins és GI (glikémiás index) diéták támogatnak és kényszerítenek. Az elmített táplálkozási filozófiák szerint a kenyérben, a süteményben és a burgonyában található szénhidrát szintjét létfontosságú lecsökkenteni, ha harcba akarunk szállni a zsírpárnákkal.

Prof. Gaesser, a Virginia Egyetem elhízás-szakért?je a jelenlegi táplálkozási felfogással ellentétes elveket vall: a szénhidrát nem hízlal és azok, akik b?ségesen fogyasztják gyakran vékonyabbak és egészségesebbek, mint azok, akik komolyan lecsökkentik a cukrok bevitelét. A szakért? szerint nincs okunk kevesebb szénhidrátot enni, mert azok nem az ellenségeink és nagymérték? visszaszorításuk miatt néha több zsíros ételt fogyasztunk, így még gyarapodik is a súlyunk. A professzor úr sok más szakért?vel együtt úgy gondolja, hogy a szénhidrátok fontos szerepet játszanak a kiegyensúlyozott étkezésben, biztosítják a rostokat, vitaminokat, ásványi anyagokat és antioxidánsokat. Arra bíztatja a diétázókat, hogy inkább a kalóriákat számolják, mint a szénhidrátot, és azt mondja, hogy a súlycsökkentés érdekében fontos a rostgazdag étrend, a rendszeres testgyakorlás, valamint csökkentett zsírtartalmú tejterméket és sovány húst fogyasztani.

Ezeket a megállapításokat azonban sok más szakért? megkérd?jelezi, akik arra hivatkoznak, hogy az állatokon végzett vizsgálatok szerint a sok szénhidrátot tartalmazó étkezés tartalma gyorsan zsírrá alakul. Prof. Glenn Gaesser ezekre a véleményekre úgy reagált, hogy "a fehérkenyeres szendvics fogyasztása és néha egy fánk nem fog senkit megölni és nem feltétlenül vezet elhízáshoz".

Gasser a szénhidrát-fogyasztás és a betegségek - úgy mint kettes típusú cukorbetegség, szívbetegségek, rák - közötti kapcsolatot is megvizsgálta és nem talált meggy?z? bizonyítékot arra, hogy a magas glikémiás index? ételek kerülésével kivédhetnénk ezeket a betegségeket. Azt állítja, hogy a cukorbeteg emberek, mint például a sokat ül?, elhízott n?k számára hasznos, ha kevesebb ilyen ételt fogyasztanak. Hozzteszi azonban, hogy ha a táplálkozásunk egyik elemét, a szénhidrátot, a fehérjét vagy a zsírt elhagyjuk, rövid távon mérsékelt súlyvesztést érhetünk el - feltéve, hogy a kalóriabevitel is csökkent - de hosszú távon a súly megtartása, alacsony zsír és sok szénhidrát még mindig sokkal jobb megoldás.

Gaesser a mozgásélettan professzora és a Curry Oktatási Iskola kineziológiai programjának vezet?je, és szerz?je többek között "A kalóriák tehetnek róla, nem a szénhidrátok" cím? könyvnek is.
Nyomtatható változat

Megosztás a Facebook-on

Ajánlja a cikket
--- visszalépés ---
forrás: ma.hu
Ajánljuk


Most megy a TV-ben:

Küldj egy névnapi képeslapot



nevű ismerősödnek!

Kövess minket a Facebook-on is


Facebook oldalunkFacebook oldalunk megnyitása.

Felhőkép