Főoldal Ajánlom ismerősömnek Kapcsolat

eszközök:

Gyomorégés ellen
A gyomorégés kellemetlen érzését sokan kénytelenek rendszeresen elviselni. A torok irányába sugárzó éget? mellkasi fájdalom, melyet a szájban sz?nni nem akaró keser?, vagy savas íz kísér azonban elkerülhet?, de legalábbis csökkenthet?, ha megfelel?en választjuk meg ételeinket.

Egy-egy kellemes családi ebéd után valószín?leg sokan éreztük már a telítettség, s ezzel együtt a gyomorégés kellemetlen érzését. A súlyos, folyamatosan jelentkez? gyomorégés azonban már reflux betegséget (GERD) is jelezhet, mely számos komoly kórkép el?idéz?je lehet.

A tünetek kezelésének egyik kulcsa, ha ismerjük azokat a tényez?ket, melyek a gyomorégést kiváltják. Nincs azonban általános recept, a triggerek, vagyis a kiváltó tényez?k egyénenként eltér?ek lehetnek.

A nagy, több fogásos, vagy túl kés?i étkezések épp úgy okozhatnak gyomorégést, mint a túl zsíros ételek. Kerülend? lehet továbbá a csokoládé, a koffein-, vagy alkoholtartalmú italok, vagy citrusfélék fogyasztása. A fokhagyma, vöröshagyma, f?szeres ételek, a paradicsom szintén kiválthatják a tüneteket.

Fontos, hogy megfigyeljük a tünetek jelentkezésének id?pontját, így a gyomorégés akár egy-egy ételcsoport kerülésével is megsz?nhet. Ehhez el?ször javasolt az összes triggert kizárnunk étkezésünkb?l, majd fokozatosan, egyesével fogyasztanunk újra ?ket. Így valóban meggy?z?dhetünk, mely étel, vagy ital okozza tüneteinket.

Semmiképp se gondoljuk tehát, hogy a gyomorégéssel együtt kell élnünk. Amennyiben tüneteink huzamosabb id?n át folyamatosan jelentkeznek, kérjük szakorvos segítségét a megfelel? gyógykezelés összeállításához.
Nyomtatható változat

Megosztás a Facebook-on

Ajánlja a cikket
--- visszalépés ---
forrás: ma.hu
Ajánljuk


Most megy a TV-ben:

Küldj egy névnapi képeslapot



nevű ismerősödnek!

Kövess minket a Facebook-on is


Facebook oldalunkFacebook oldalunk megnyitása.

Felhőkép