Főoldal Ajánlom ismerősömnek Kapcsolat

eszközök:

Testkontroll - Testkontroll diéta
Harvey és Marilyn Diamond "Testkontroll" (eredeti címe "Fit for Life") könyve a 90-es években jelent meg Magyarországon. A fehérje szénhidrát szétválasztó diéta akkor forradalmian újnak számított.

A diéta a táplálkozási szakemberek körében nem aratott egyöntet? sikert, ami inkább újszer?ségének, mintsem min?ségének vagy tartalmának volt köszönhet?. Mindazonáltal a testkontroll a mai napig az egyik legsikeresebb diéta egyikének számít.

A testkontroll könyv lényege
A testkontroll diéta lényege az élelmiszerek, ételek megfelel? kombinációjában, összeállításában van. Nincs szükség kalória számlálásra, vagy az adagok csökkentésére, hanem elegend? megtanulnunk, hogy kedvenc ételeinket milyen összeállításban érdemes fogyasztanunk ahhoz, hogy azok összhangban legyenek szervezetünk természetes emésztési folyamatával.

A testkontroll diéta alkalmazásával szervezetünk automatikusan és természetes módon éri el a kívánt optimális testsúlyt, melyet ily módon képes lesz hosszú távon fenntartani.

Ezen az oldalon leírjuk a testkontroll diéta f?bb elemét. Természetesen nem tudjuk, és nincs is szándékunkban a könyv teljes tartalmát visszaadni. Ha valakit komolyabban érdekel a téma, érdemes elolvasnia Harvey és Marilyn Diamond: Testkontroll c. könyvét.


A testkontroll néhány alapelve
1. Együnk magas víztartalmú ételeket


Testünk 70%-ban vízb?l áll. Következésképpen akkor vagyunk leginkább összhangban szervezetünkkel, ha a magunkhoz vett táplálék szintén magas víztartalmú.

Noha a folyadék bevitele fontos, itt most nem a víz ívásáról van szó, hanem a táplálék min?ségér?l.
Egyedül a zöldség és a gyümölcs számít magas víztartalmú ételnek, vagyis, a táplálékunknak 70%-ban zöldségb?l és gyümölcsb?l kellene állnia.

A víz létfontosságú a táplálék részecskék szállításában, továbbá a salakanyagok, a mérgek kiürítésében, szervezetünk megtisztításában. Magas víztartalmú táplálék esetén el?segítjük a test méregtelenítését, ami elkerülhetetlenül zsírégetéshez vezet.
(Ha érdekli a zsírégetés egyéb aspektusa, olvassa el az err?l szóló cikket: Zsírégetés)


2. Az ételek megfelel? társítása

Az emésztés nagyon sok energiát igényel. Amikor többféle táplálékkal terheljük emészt?rendszerünket, nem marad elegend? energiánk a méregtelenítésre. Az ételek megfelel? társítása azt jelenti, hogy egy étkezés alatt, vagy fehérje vagy szénhidrát tartalmú ételt eszünk, magas víztartalmú táplálékkal (zöldséggel) kombinálva.


3. Helyes gyümölcsfogyasztás

Magas víz, vitamin és ásványi anyag összetev?i miatt a gyümölcs az egyik legfontosabb táplálékunk. Mivel a legtöbb gyümölcs emésztése nem a gyomorban történik, a gyümölcs 20-30 perc alatt keresztülmegy a gyomrunkon, s emésztése nem igényel energiát. Ezáltal az energia nagy része felhasználható lesz a méregtelenítésre.

A gyümölcsfogyasztás legfontosabb szabálya, hogy csak üres gyomorral együnk gyümölcsöt. Ez a fenti adatokból következik; ha a gyomrunkban már van valamilyen táplálék, a gyümölcs útja el van zárva, s a gyors áthaladás helyett gyomrunkban reked, nem biztosítja a méregtelenítéshez szükséges plusz energiát és folyadékot, s ráadásul puffadáshoz, felfújódáshoz vezet.

Ha a gyümölcsöt nem a reggeli éhgyomorra esszük, akkor más ételek után bizonyos id?t várnunk kell, amíg ismét üres nem lesz a gyomrunk a gyümölcs befogadására. Zöldségek után 2 órát, helyesen összeállított ételeket követ?en 3 órát (ha húst ettünk 4 órát), nem helyesen összeállított étel után pedig 8 órát kell várni, hogy gyümölcsöt ehessünk.


4. Az emberi test termésteres ciklusaira való odafigyelés

A test természetes ciklusai alatt a mindenki által ismert, noha "ciklusként" nem feltétlenül tudatosított testi folyamatokat értjük. Ide tartozik a táplálék felvétele (evés), ezt követi a táplálék felszívása és felhasználása, majd a salakanyagok eltávolítása.

Jóllehet, hogy ezek a folyamatok valamilyen szinten állandóan m?ködésben vannak, mégis minden egyes folyamatnál megállapítható, hogy melyik napszakban fejti ki f? tevékenységét.

12:00 órától este 20:00 óráig: táplálékfelvétel

20:00 órától reggel 4:00 óráig: felhasználás

4:00 órától 12:00 óráig: kiválasztás, méregtelenítés


Testkontroll diéta, testkontroll fogyás
A testkontroll diéta nem más, mint az egészséget helyreállító méregtelenít? kúra. A fogyás szempontjából a kiválasztás, a méreganyagoktól való megszabadulás a legfontosabb, amire figyelnünk kell. Ha el? tudjuk segíteni a méregtelenítést, automatikusan zsírégetést végzünk, és fogyni fogunk.


1. Délel?tt csak gyümölcsöt együnk
A testkontroll diéta legfontosabb szabálya, hogy délig ne együnk mást csak gyümölcsöt!

Ennek oka:
• a gyümölcs a legnagyobb víztartalommal rendelkez? táplálék (kb. 90%);
• a gyümölcs emésztése nem kíván extra energiát;
• déli 12 óráig, a kiválasztási folyamat részeként gyümölccsel lehet legjobban hozzájárulni a méreganyagok eltávolításához, s így a fogyáshoz.


2. Fehérje szénhidrát szétválasztása

A fehérje szénhidrát szétválasztó diéta lényege, hogy egy étkezés alatt ne keverjük a fehérjét a szénhidráttal. A fehérje emésztéséhez savas, a szénhidrát emésztéséhez pedig lúgos közeg szükséges. A savas és lúgos oldat semlegesíti egymást, melynek következtében egyik sem tudja az emésztési feladatát optimálisan ellátni; szervezetünk kénytelen lesz az emésztéshez újabb és újabb savakat mozgósítani.

Alapvet?en semmi baj sincs azzal, hogy az emésztés - különösen a fehérje szénhidrát együttes emésztése - sok energiát igényel. A fogyás, a méregtelenítés szemszögéb?l viszont már nem érdemes e felett ilyen könnyen elsiklani. Ami energiát a szervezet "fölöslegesen" az emésztésre fordít, annyival kevesebb energiája marad a méregtelenítésre! A fehérje szénhidrát együttes emésztése igényli a legtöbb energiát.

Ha fogyni szeretnénk - nehezítés helyett - a szétválasztó diéta alkalmazásával inkább segítsük el? szervezetünk optimális m?ködését!
Nyomtatható változat

Megosztás a Facebook-on

Ajánlja a cikket
--- visszalépés ---
forrás: fogyas.info.hu
Ajánljuk


Most megy a TV-ben:

Küldj egy névnapi képeslapot



nevű ismerősödnek!

Kövess minket a Facebook-on is


Facebook oldalunkFacebook oldalunk megnyitása.

Felhőkép