Főoldal Ajánlom ismerősömnek Kapcsolat

eszközök:

A legjobb b?rfiatalító: a folyadékpótlás
A kor el?rehaladtával életmódunk egyre inkább nyomot hagy küls?nkön is. A különböz? fiatalító kozmetikai beavakozások és arcápolók mellett azonban gyakran elfelejtkezünk arról, hogy már egy kis odafigyeléssel is sokat tehetnénk azért, hogy b?rünk üdeségét meg?rizzük.

Ehhez nélkülözhetetlen a megfelel? mennyiség? és min?ség? folyadék fogyasztás.

Éltet? és szépít? elem

Ahhoz, hogy jobban megértsük a rendszeres folyadékfogyasztás jelent?ségét, el?ször is tudnunk kell, hogy testünk közel 70 százaléka víz. –magyarázza dr. Boros-Gyevi Márta, az Oxygen Medical b?rgyógyász-kozmetológus orvosa. Egy nap folyamán a lélegzettel, izzadás során és a vizelettel is jelent?s mennyiség? –2-3 liter- folyadékot veszítünk. Különösen nyári melegben, ha a vízvesztés nagy, de az utánpótlás elmarad, a vér és a többi szövet víztartalma csökken.

A nagyfokú vízvesztés komoly egészségi problémákat okozhat, de a folyadékpótlás elmulasztását akkor is megérzi szervezetünk, ha súlyosabb tünetek nem jelentkeznek.

Hidratálás kívül-belül
B?rünk fiatalos kinézetét a kollagén rostok biztosítják. Ahhoz, hogy b?rünket feszes, fiatalos külsej?vé tegyék, nedvességre van szükségük. A kor el?rehaladtával a kollagéntermelés természetes módon csökken, mely ráncok megjelenéséhez vezet. Nem mindegy azonban, hogy ez mennyi id? alatt, illetve milyen mértékben következik be.

A b?rfiatalító krémek egyik fontos tulajdonsága, hogy nem csak hidratálják a b?rt, de a kollagén termelést is serkentik. Ahhoz, hogy a krémek hatékonyságukat maximálisan kifejthessék elengedhetetlenül fontos, hogy az elvesztett nedvesség pótlásáról bels?leg is gondoskodjunk, megfelel? mennyiség? folyadék fogyasztás.

Mit igyunk?
A feln?ttek többsége a napot egy csésze kávéval indítja. A koffein nem csak élénkít, de az anyagcsere fokozása által vízhajtó tulajdonsággal is rendelkezik. A rendszeresen kávézók számára tehát még lényegesebb, hogy sok folyadékot fogyasszanak. A cukrozott üdít?k sem jelentenek jó megoldást, hiszen valójában csak tovább fokozzák a szomjúságérzetet.

A legjobb választást természetesen az ásványvíz jelenti, mely nem csak kiváltó szomjoltó, de a benne található összetev?k segítségével az ásványi anyagok pótlásáról is gondoskodhatunk. Ha reggel mégsem ezzel szeretnénk indítani a napot, jó választás lehet egy pohár frissen facsart gyümölcslé, vagy antioxidánsokban gazdag zöldtea elfogyasztása. Napközben fogyasszunk ásványvizet, az ebédet pedig egy tányér levessel kezdjük. Két étkezés közt magas nedvességtartalmú gyümölcsök fogyasztásával is pótolhatjuk az elvesztett nedvességet.

A nyári id?szakban b?ségesen válogathatunk, ízlésünknek megfelel?en gyümölcssalátát, vagy turmixot is készíthetünk. A nedvesség pótlására els?sorban magas víztartalmú gyümölcsöket és zöldségeket válasszunk. Ez okból fogyasszunk rendszeresen epret, sárga-és görögdinnyét, almát, áfonyát. A zöldségek közül különösen magas víztartalmú a saláta, a sárgarépa és a spenót.

Nyomtatható változat

Megosztás a Facebook-on

Ajánlja a cikket
--- visszalépés ---
forrás: ma.hu
Ajánljuk


Most megy a TV-ben:

Küldj egy névnapi képeslapot



nevű ismerősödnek!

Kövess minket a Facebook-on is


Facebook oldalunkFacebook oldalunk megnyitása.

Felhőkép