Főoldal Ajánlom ismerősömnek Kapcsolat

eszközök:

Spinning edzés: Állóképesség és zsírégetés
A spinning (edz?teremben végzett, magas intenzitású, zenés kerékpáros aerobik óra) az egyik legkiválóbb kardió edzés, mely egyszerre fejleszti a testet és a lelket, a mentális képességeket és az állóképességet is.

A spinning-gel, akár 700-800 kalóriát is elégethetünk egy óra alatt, amelynek jelent?s része szénhidrát.

Érdekl?dve nézegetjük az edz?termek órarendjeit, és biztos összefutunk néhány ismeretlen óratípussal. Az egyik ilyen lehet a spinning, ami els? hallásra nem mond sokat, és legtöbbször másodikra sem.

Hiszen mi lehet jó abban, hogy bent ülünk a teremben egy szobabiciklin és csak tekerünk? Nos, ett?l azért szerencsére sokkal többr?l van szó. Az elgondolás egyszer?: 10 – 20 ember egy teremben, mindannyian egy különlegesen tervezett teremkerékpáron, ritmusos zene és egy órán át tartó, folyamatos, lelkes, közös tekerés.

Ahol az edz? instrukcióitól függ?en száguldhatunk országúton, megmászhatunk magas hegyeket, de akár versenyen is részt vehetünk. Els? hallásra nagyon is furának t?nhet, azonban mégis egy nagyon egyszer? és igen hatékony edzésprogramról van szó.

Spinning - Kiváló kardió edzés
A spinning az egyik legkiválóbb kardió edzés, mely egyszerre fejleszti a testet és a lelket, a mentális képességeket és az állóképességet is. Ez a mozgásforma méltán népszer?, mára már filozófiává, életformává n?tte ki magát.

A legjobb, hogy kortól és nemt?l függetlenül bárki ?zheti. Sokszor felmerül az emberekben, érdemes-e belevágni egy új sportágba, vajon miért lesz jó neki, milyen pozitív hatásokat várhat az edzést?l.

Lelkesítésképpen íme néhány el?ny, melyeket a rendszeres spinning edzések révén biztos tapasztalni fogunk:

Miért jó a kerékpározás?

A biciklizés az aerob, ciklikus mozgásformák közé tartozik. Ez azt jelenti, hogy a kerékpározás során ugyanaz a mozdulatsor egymás után gyorsan ismétl?dik, és a mozgás dinamikus, vagyis oxigén jelenlétében megy végbe.

* jelent?sen javul a keringési rendszer, meger?síti a szívet, hatékonyabb lesz a vér oxigénszállító képessége, er?södik az érfal.

* nagymértékben javul állóképességünk, ezzel együtt fejl?dik tüd?nk hatékonysága is,

* mozgás közben is óvjuk térdünk ízületeit, valamint a szalagokat, és ezzel egy id?ben er?sítjük is azokat,

* a teremben végezhet? mozgásformák közül a leghatékonyabb zsíréget? sport

* a nagy intenzitású mozgás következtében fokozott izzadás jellemz?, így a méregtelenítés is beindul a szervezetben

* egy dinamikus tekeréssel nagyon jól levezethet? a bennünk felgy?lt feszültség, így a stressz is könnyebben leküzdhet?

* megtanít küzdeni, er?síti akaratunkat
A spinning (edz?teremben végzett, magas intenzitású, zenés kerékpáros aerobik óra) az egyik legkiválóbb kardió edzés, mely egyszerre fejleszti a testet és a lelket, a mentális képességeket és az állóképességet is.

A spinning-gel, akár 700-800 kalóriát is elégethetünk egy óra alatt, amelynek jelent?s része szénhidrát Érdekl?dve nézegetjük az edz?termek órarendjeit, és biztos összefutunk néhány ismeretlen óratípussal. Az egyik ilyen lehet a spinning, ami els? hallásra nem mond sokat, és legtöbbször másodikra sem.

Hiszen mi lehet jó abban, hogy bent ülünk a teremben egy szobabiciklin és csak tekerünk? Nos, ett?l azért szerencsére sokkal többr?l van szó.

Az elgondolás egyszer?: 10 – 20 ember egy teremben, mindannyian egy különlegesen tervezett teremkerékpáron, ritmusos zene és egy órán át tartó, folyamatos, lelkes, közös tekerés.

Ahol az edz? instrukcióitól függ?en száguldhatunk országúton, megmászhatunk magas hegyeket, de akár versenyen is részt vehetünk. Els? hallásra nagyon is furának t?nhet, azonban mégis egy nagyon egyszer? és igen hatékony edzésprogramról van szó.

A spinning az egyik legkiválóbb kardió edzés, mely egyszerre fejleszti a testet és a lelket, a mentális képességeket és az állóképességet is.

Ez a mozgásforma méltán népszer?, mára már filozófiává, életformává n?tte ki magát. A legjobb, hogy kortól és nemt?l függetlenül bárki ?zheti. Sokszor felmerül az emberekben, érdemes-e belevágni egy új sportágba, vajon miért lesz jó neki, milyen pozitív hatásokat várhat az edzést?l.

Lelkesítésképpen íme néhány el?ny, melyeket a rendszeres spinning edzések révén biztos tapasztalni fogunk.

A biciklizés az aerob, ciklikus mozgásformák közé tartozik. Ez azt jelenti, hogy a kerékpározás során ugyanaz a mozdulatsor egymás után gyorsan ismétl?dik, és a mozgás dinamikus, vagyis oxigén jelenlétében megy végbe.

- jelent?sen javul a keringési rendszer, meger?síti a szívet, hatékonyabb lesz a vér oxigénszállító képessége, er?södik az érfal.
- nagymértékben javul állóképességünk, ezzel együtt fejl?dik tüd?nk hatékonysága is, o mozgás közben is óvjuk térdünk ízületeit, valamint a szalagokat, és ezzel egy id?ben er?sítjük is azokat,
- a teremben végezhet? mozgásformák közül a leghatékonyabb zsíréget? sport o a nagy intenzitású mozgás következtében fokozott izzadás jellemz?, így a méregtelenítés is beindul a szervezetben
- egy dinamikus tekeréssel nagyon jól levezethet? a bennünk felgy?lt feszültség, így a stressz is könnyebben leküzdhet?
- megtanít küzdeni, er?síti akaratunkat

A sikeres edzés titka

Mint minden sportnál, itt is fontos a rendszeresség! Két-három hónap kitartó edzés után már nem fog gondot okozni a lépcs?k megmászása, valamint a téli kabátok és a mindent eltakaró ruhadarabok ledobása. Heti 3-4 alkalom szükséges az edzettségi szint növeléséhez.

Mint minden sportnál, a spinning programnál is fontos, hogy betartsuk a fokozatosság elvét!

Ne aggódjunk, ha els?re nem tudjuk tökéletesen végig csinálni az órát, 5-6 alkalom után már nem az jelenti majd a kihívást, hogy végig tudjuk-e tekerni, hanem elkezdjük a saját határainkat feszegetni és tágítani.

Nyomtatható változat

Megosztás a Facebook-on

Ajánlja a cikket
--- visszalépés ---
forrás: webbeteg.hu/cikkek/sport_egeszseg/7922/spinning---mit-erdemes-rola-tudni
Ajánljuk


Most megy a TV-ben:

Küldj egy névnapi képeslapot



nevű ismerősödnek!

Kövess minket a Facebook-on is


Facebook oldalunkFacebook oldalunk megnyitása.

Felhőkép