Főoldal Ajánlom ismerősömnek Kapcsolat


Táplálkozástan (Dietetika)

Mi mindent kell még benyelni ?sszel...?
Még most készüljünk fel: hamarosan beköszöntenek a h?vös reggelek, a hideg esték. Immunrendszerünknek szüksége van egy kis felturbózásra, hogy bírja a strapát.
Igyunk, együnk színesen!
Egyre gyakrabban hallunk az öregedésgátló táplálkozásról, antioxidáns hatású készítményekr?l, és termékekr?l, így felmerülhet bennünk a kérdés: vajon túlmisztifikált divatjelenségr?l beszélünk, vagy valóban léteznek ilyen hatóanyagok, növények a természetben is?
Természetes frissít?vel éberek maradhatunk
Vannak, akik kifejezetten éjszaka szeretnek élni, vagy munkájuk miatt kénytelenek rá - néhány természetes frissít?vel éberek maradhatnak!
Ekcéma és gyulladások ellen: feketerizs?
Egy új tanulmány rámutatott, hogy a feketerizs héjának gyulladást csökkent? hatása lehet.
A homoktövis igazi vitaminforrás lehet
Ezt a napfényt nagyon kedvel? kétlaki növényt ezüsttövis, f?ztövis, ezüstös homoktövis, európai homoktövis, homokfa, ezüsttövis néven is gyakorta szokták emlegetni.
A mesterséges édesít?szerekr?l
Az édes íz szeretete velünk született tulajdonság, már az újszülöttek is ösztönösen el?nyben részesítik többi ízzel szemben.
A sárga curry összetev?je- A kurkumin
Egy apró kapszulát, mely a sárga curry összetev?jét, a kurkumint tartalmazza, jelenleg a vastagbélrák, a psoriasis és az Alzheimer-kór gyógyításában tesztelik.
?ser? az étkezésben
A civilizációs betegségek alapja a civilizáció maga. Tör?djünk bele, vagy van megoldás a szinte mindenkit érint? betegségekre?
A rostok élettani hatásai
A rostban gazdag táplálkozás jótékony hatásáról már Hipokratész is beszámolt. Mégis csak az 1950-es években kezdtek el komolyabban foglalkozni vele.
A joghurt kedvez? hatásai
A joghurt kedvez? élettani hatását els?sorban az erjesztéshez használt, bélrendszerünkben is jelenlév?, jótékony baktériumoknak köszönheti.
Az a csodálatos C-vitamin
A magyar tudománytörténet talán legsikeresebb momentuma Szent-Györgyi Albert nevéhez f?z?dik: 1937-ben orvosi Nobel-díjjal jutalmazták a C-vitaminnal kapcsolatos munkásságát.
A mediterrán diéta
Az utóbbi néhány évben világszerte el?térbe került a mediterrán országok táplálkozási szokásainak elsajátítása, alkalmazása. Ezen étkezési szokások fontos szerepet játszanak egészségünk meg?rzésében.
Az egészséges kávé titka
A rosszul elkészített kávé ártalmas, a jó viszont még a rák megel?zésében is segíthet
Almaecet készítése házilag
Ha otthonunkban szeretnénk almaecet készíteni nem is kell hozzá túl sok kellék, és hamar be lehet tanulni a boszorkánykonyha rejtelmeibe.
Csírában az er?
Látványnak ugyan egész furcsa is lehet, ha csírákkal szórjuk meg a salátát vagy szendvicset, a csírákban rejl? roppant hasznos anyagok miatt azonban érdemes megbarátkozni velük. A csírák rendszeres fogyasztásával bármely évszakban elegend? mennyiség? vitaminhoz juthat szervezetünk.
A transz-zsírsavak hatása a szív-, érrendszerre
Az egészséges, kiegyensúlyozott táplálkozás megvalósításához a növényi és állati eredet? zsiradékok 50-50 % arányú fogyasztása ajánlott. A margarinok is növényi eredet?ek , mégis ajánlatos mérlegelni, hogy melyik fajtáját válasszuk az étkezéshez és milyen mennyiségben. Mi ennek az oka ? Nézzük a tudományos magyarázatot !
Csokoládé az "Édes kísértés"
A csokoládé fogyasztása régi id?kre nyúlik vissza. Alapanyaga a kakaóbab, amely a kakaófa termése.
Gyomorégés ellen
A gyomorégés kellemetlen érzését sokan kénytelenek rendszeresen elviselni. A torok irányába sugárzó éget? mellkasi fájdalom, melyet a szájban sz?nni nem akaró keser?, vagy savas íz kísér azonban elkerülhet?, de legalábbis csökkenthet?, ha megfelel?en választjuk meg ételeinket.
A kenyér jelent?sége táplálkozásunkban - 1. rész
A kenyér az emberiség egyik f? tápláléka, amely Magyarországon is alapélelmiszernek számít.
A kenyér jelent?sége táplálkozásunkban - 2. rész
Kenyérsütés során a nyers tésztából a következ? sütésig mindig félretettek kb. fél kilogrammnyi mennyiséget, és száraz helyen hagyták megszikkadni - ez volt a kovász.
A kenyér jelent?sége táplálkozásunkban - 3. rész
Mivel a legnagyobb mennyiségben fogyasztott élelmiszerünkr?l van szó, egészségünk meg?rzése szempontjából fontos szempont a nap mint nap asztalunkra kerül? kenyér adagja és tápanyag összetétele is.
A táplálkozásban segít a piramis - 1.rész
A piramis több ezer k?b?l áll, ugyan úgy, ahogy testünk is rengeteg sejtb?l épül fel. Ahogyan ezek az építmények dacoltak az id?vel szervezetünk is megbirkózhat a betegségekkel, ha helyesen táplálkozunk. Ebben segít a táplálkozási piramis.
Némi gyümölcs és zöldség, valamint fél óra séta a hosszabb élet titka
Nap mint nap halljuk, de ismét tudományosan is meger?sítést nyert, hogy a zöldségek és a gyümölcsök, illetve a mozgás nagyon jó hatással vannak a szervezetünkre: az egészséges életmód nemcsak segít megel?zni a betegségeket, de a korábbi eml?rákbetegek életét is egyértelm?en meghosszabbítja.
Konferencia az aszpartámról: nem káros, s?t
Több éve számos tévhit kering az egyik édesít?szerrel, az aszpartámmal kapcsolatban, és ezeket a hiedelmeket a tudóstársadalom sem hagyhatja figyelmen kívül. Egy 2006-os párizsi konferencia is alaposan körbejárta a kérdést.
Ételünk a gyógyszerünk
Akármilyen is az életstílusunk, nem nehéz végrehajtani azokat az egyszerû étrendi változtatásokat, melyek egészségünk gyors javulásához vezetnek. Felejtsük el a "könnyen elkészíthetô" gyárilag elôállított ételek iránti vonzalmunkat, mert testünket sokkal kevésbé kímélik, mivel tápanyagokban szegények, és gyakran tele vannak olyan potenciális összetevôkkel, mint a zsírok, a cukor és a só.
Joghurtdiéta
Íme egy igazán könny? és finom fogyókúrás étrend, amely csupán három napig tart. A módszer további el?nye, hogy az emésztésednek is jót tesz, mivel a joghurt gyomorbarát táplálék.
Ajánljuk


Most megy a TV-ben:

Küldj egy névnapi képeslapot



nevű ismerősödnek!

Kövess minket a Facebook-on is


Facebook oldalunkFacebook oldalunk megnyitása.

Felhőkép