Főoldal Ajánlom ismerősömnek Kapcsolat


Táplálkozástan (Dietetika)

Mi mindent kell mg benyelni ?sszel...?
Mg most kszljnk fel: hamarosan bekszntenek a h?vs reggelek, a hideg estk. Immunrendszernknek szksge van egy kis felturbzsra, hogy brja a strapt.
Igyunk, egynk sznesen!
Egyre gyakrabban hallunk az regedsgtl tpllkozsrl, antioxidns hats ksztmnyekr?l, s termkekr?l, gy felmerlhet bennnk a krds: vajon tlmisztifiklt divatjelensgr?l beszlnk, vagy valban lteznek ilyen hatanyagok, nvnyek a termszetben is?
Termszetes frisst?vel berek maradhatunk
Vannak, akik kifejezetten jszaka szeretnek lni, vagy munkjuk miatt knytelenek r - nhny termszetes frisst?vel berek maradhatnak!
Ekcma s gyulladsok ellen: feketerizs?
Egy j tanulmny rmutatott, hogy a feketerizs hjnak gyulladst cskkent? hatsa lehet.
A homoktvis igazi vitaminforrs lehet
Ezt a napfnyt nagyon kedvel? ktlaki nvnyt ezsttvis, f?ztvis, ezsts homoktvis, eurpai homoktvis, homokfa, ezsttvis nven is gyakorta szoktk emlegetni.
A mestersges dest?szerekr?l
Az des z szeretete velnk szletett tulajdonsg, mr az jszlttek is sztnsen el?nyben rszestik tbbi zzel szemben.
A srga curry sszetev?je- A kurkumin
Egy apr kapszult, mely a srga curry sszetev?jt, a kurkumint tartalmazza, jelenleg a vastagblrk, a psoriasis s az Alzheimer-kr gygytsban tesztelik.
?ser? az tkezsben
A civilizcis betegsgek alapja a civilizci maga. Tr?djnk bele, vagy van megolds a szinte mindenkit rint? betegsgekre?
A rostok lettani hatsai
A rostban gazdag tpllkozs jtkony hatsrl mr Hipokratsz is beszmolt. Mgis csak az 1950-es vekben kezdtek el komolyabban foglalkozni vele.
A joghurt kedvez? hatsai
A joghurt kedvez? lettani hatst els?sorban az erjesztshez hasznlt, blrendszernkben is jelenlv?, jtkony baktriumoknak ksznheti.
Az a csodlatos C-vitamin
A magyar tudomnytrtnet taln legsikeresebb momentuma Szent-Gyrgyi Albert nevhez f?z?dik: 1937-ben orvosi Nobel-djjal jutalmaztk a C-vitaminnal kapcsolatos munkssgt.
A mediterrn dita
Az utbbi nhny vben vilgszerte el?trbe kerlt a mediterrn orszgok tpllkozsi szoksainak elsajttsa, alkalmazsa. Ezen tkezsi szoksok fontos szerepet jtszanak egszsgnk meg?rzsben.
Az egszsges kv titka
A rosszul elksztett kv rtalmas, a j viszont mg a rk megel?zsben is segthet
Almaecet ksztse hzilag
Ha otthonunkban szeretnnk almaecet kszteni nem is kell hozz tl sok kellk, s hamar be lehet tanulni a boszorknykonyha rejtelmeibe.
Csrban az er?
Ltvnynak ugyan egsz furcsa is lehet, ha csrkkal szrjuk meg a saltt vagy szendvicset, a csrkban rejl? roppant hasznos anyagok miatt azonban rdemes megbartkozni velk. A csrk rendszeres fogyasztsval brmely vszakban elegend? mennyisg? vitaminhoz juthat szervezetnk.
A transz-zsrsavak hatsa a szv-, rrendszerre
Az egszsges, kiegyenslyozott tpllkozs megvalstshoz a nvnyi s llati eredet? zsiradkok 50-50 % arny fogyasztsa ajnlott. A margarinok is nvnyi eredet?ek , mgis ajnlatos mrlegelni, hogy melyik fajtjt vlasszuk az tkezshez s milyen mennyisgben. Mi ennek az oka ? Nzzk a tudomnyos magyarzatot !
Csokold az "des ksrts"
A csokold fogyasztsa rgi id?kre nylik vissza. Alapanyaga a kakabab, amely a kakafa termse.
Gyomorgs ellen
A gyomorgs kellemetlen rzst sokan knytelenek rendszeresen elviselni. A torok irnyba sugrz get? mellkasi fjdalom, melyet a szjban sz?nni nem akar keser?, vagy savas z ksr azonban elkerlhet?, de legalbbis cskkenthet?, ha megfelel?en vlasztjuk meg teleinket.
A kenyr jelent?sge tpllkozsunkban - 1. rsz
A kenyr az emberisg egyik f? tpllka, amely Magyarorszgon is alaplelmiszernek szmt.
A kenyr jelent?sge tpllkozsunkban - 2. rsz
Kenyrsts sorn a nyers tsztbl a kvetkez? stsig mindig flretettek kb. fl kilogrammnyi mennyisget, s szraz helyen hagytk megszikkadni - ez volt a kovsz.
A kenyr jelent?sge tpllkozsunkban - 3. rsz
Mivel a legnagyobb mennyisgben fogyasztott lelmiszernkr?l van sz, egszsgnk meg?rzse szempontjbl fontos szempont a nap mint nap asztalunkra kerl? kenyr adagja s tpanyag sszettele is.
A tpllkozsban segt a piramis - 1.rsz
A piramis tbb ezer k?b?l ll, ugyan gy, ahogy testnk is rengeteg sejtb?l pl fel. Ahogyan ezek az ptmnyek dacoltak az id?vel szervezetnk is megbirkzhat a betegsgekkel, ha helyesen tpllkozunk. Ebben segt a tpllkozsi piramis.
Nmi gymlcs s zldsg, valamint fl ra sta a hosszabb let titka
Nap mint nap halljuk, de ismt tudomnyosan is meger?stst nyert, hogy a zldsgek s a gymlcsk, illetve a mozgs nagyon j hatssal vannak a szervezetnkre: az egszsges letmd nemcsak segt megel?zni a betegsgeket, de a korbbi eml?rkbetegek lett is egyrtelm?en meghosszabbtja.
Konferencia az aszpartmrl: nem kros, s?t
Tbb ve szmos tvhit kering az egyik dest?szerrel, az aszpartmmal kapcsolatban, s ezeket a hiedelmeket a tudstrsadalom sem hagyhatja figyelmen kvl. Egy 2006-os prizsi konferencia is alaposan krbejrta a krdst.
telnk a gygyszernk
Akrmilyen is az letstlusunk, nem nehz vgrehajtani azokat az egyszerû trendi vltoztatsokat, melyek egszsgnk gyors javulshoz vezetnek. Felejtsk el a "knnyen elkszthet" gyrilag ellltott telek irnti vonzalmunkat, mert testnket sokkal kevsb kmlik, mivel tpanyagokban szegnyek, s gyakran tele vannak olyan potencilis sszetevkkel, mint a zsrok, a cukor s a s.
Joghurtdita
me egy igazn knny? s finom fogykrs trend, amely csupn hrom napig tart. A mdszer tovbbi el?nye, hogy az emsztsednek is jt tesz, mivel a joghurt gyomorbart tpllk.
Ajánljuk


Most megy a TV-ben:

Küldj egy névnapi képeslapot



nevű ismerősödnek!

Kövess minket a Facebook-on is


Facebook oldalunkFacebook oldalunk megnyitása.

Felhőkép